Abdilfatah 2 år

Ibland kan ens problem kännas futtiga. Som idag. När jag vaknade och klev upp började jag fundera på de ickeexisterande pardörrarna mellan vardagsrum och nybyggd glasveranda. Dörrar som jag tror vi aldrig kommer att finna. Jag funderade på att vi måste betala vår nödvändiga och nylevererade ved och att jag måste städa hela huset. Tyngd av alla "problem" slår jag en stund senare upp Aftonbladet...




Herregud! Vad tänker jag på?! Mina problem är väl ingenting. Jag inser inte hur bra jag har det.

När Liten var ännu mindre ville inte viktkurvan se ut som den skulle. Jag minns min oro. En oro som alltid kommer att sitta kvar längst in i mitt hjärta. Jag lider med den här pojkens mamma.

Jag känner ofta en maktlöshet. Jag vill hjälpa. Men jag är inte rik och jag är inte läkare. Vad kan jag göra? Jag vill inte bara se på när alla dessa människor dör av undernäring.

Aftonbladet har startat en akutfond där pengarna går till Läkare Utan Gränser och deras insats på Afrikas Horn. Om alla skänker en timma av sin lön skulle hjälpen bli oerhört stor. Snälla gör det!!!

Här kan Du gå in och lämna ditt bidrag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0