En kasse i säcken

Nu höll jag på att missa´t! Jag brukar ju skriva om årets julklapp eftersom jag tycker att det är ett spännande fenomen. Hur lever vi just nu? Antagligen har ni redan hört att årets julklapp 2011 är en färdigpackad matkasse.




Min första reaktion var Vem vill ha det i julklapp?! Men när jag tänkte efter så är det faktiskt inte så dumt. Inte alls. Med en kassa där mitt bidrag består av en föräldrapenning som är fördelad på nästan två år välkomnas behövliga julklappar extra mycket i år. Självklart är det alldeles underbart att få något som bara jag hemskt gärna vill ha. Bara för nöjes skull. Sedan är det lite tragiskt att vi har så mycket att göra att vi inte ens hinner planera middagen och sedan inhandla den...

I vår familj har vi bestämt att vuxenjulklapparna får ha ett värde på högst etthundrafemtio kronor. Barnjulklapparna kanske lite mer... det är ju så roligt att köpa julklappar! Utan att avslöja för mycket har jag fyndat lite härliga julklappar på en och annan loppis och pyssellustan och kreativiteten går på högvarv i tv-soffan om kvällarna. Tråkigt att inte kunna visa er här på bloggen men jag får ta lite bilder och visa efter julafton.

Bild från Linas matkasse       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0