Hemgjorda klappar

Tänkte visa vad jag lagt några av nattens timmar på de senaste veckorna. Pyssel med virknål, stickor, nål och tråd och lite annat. Här är lite virkning. Mer kommer en annan dag.
  


Söta amigurumis tror jag uppskattas av både barn och vuxna. Dessa tre bor hos mina barn från och med julaftonskvällen. Det var lite att räkna och den första var knepig, men sen gick det av bara farten.

Jag gillar att virka så jag virkade några kuddar också i favoritfärgerna. Nu är jag ingen expert så jag fick fundera länge och väl på baksidan. Till slut kom jag på hur jag skulle göra. Jag köpte billiga kuddfodral (40x40 cm) på Jysk. Tror de kostade tjugofem kronor. Massakerade dessa. Bokstavligen. Behöll baksidan med blixtlåset och sydde ihop med min virkade framsida, räta mot räta. Antagligen finns det enklare sätt men jag tycker det blev jättesnyggt!


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0