She made my day

Det här bara måste jag berätta. Jag kan inte låta bli att fnissa lite grann bara jag tänker på det. Jag skulle byta en trisslott idag. Vi hade skrapat fram tjugofem kronor. Yes! Jag passade också på att köpa tidningen Julia till Alicia och ett kontantkort.

- Hej!
- Hej hej!
svarade jag och la tidningen på disken.
- Jag vill byta den här lotten och köpa ett Comviq-kontantkort, ler jag mot tjejen i kassan.
- Javisst, svarar hon och ler tillbaka.
- Men då måste jag få din legitimation.
Va?! Varför då, tänker jag och halar fram körkortet. I samma stund som jag ser hennes ansikte skifta till tomatens röda färg inser jag att hon trodde att jag var under arton år. Det är ju åldersgräns på lotter nu. Jag var så nära att slänga mig över disken och ge henne en riktig smällkyss. Det var nog den finaste komplimang jag fått på länge. Trettiofyra år gammal, tre barn, lite gravidhull kvar, otvättat hår, säkert lite kräks på tröjan under jackan.
- Du får leva på det under resten av dagen, säger tjejen förläget.

Jajamänsan! Det kan jag leva på länge länge.    


Kommentarer
Postat av: gunilla

Gud vad roligt, vet precis hur det känns. Kram

på dig.

2011-02-16 @ 10:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0