Mer än lovligt söta

Sportlovet börjar lida mot sitt slut. Taekwondo, bordtennis och skytte har testats av två lediga barn (och två lediga vuxna!). Kakor och varm choklad har avnjutits både den ena och den andra dagen. Rörmokare, elektriker och snickare har avlöst varandra i vår snart färdiga tvättstuga och gästtoalett. Lite kvar bara. Typ element (som rörmokaren glömde beställa och leveranstiden är minst en vecka!), toastol (som inte går att montera förrän elementet är på plats!), handfat... Ja det tar tid, som tidigare sagt. Men nu börjar det växa fram något fint under allt bråte och damm.

Paketet från Frankrike dök upp igår. Rena rama julafton, vill jag lova. Här får du en liten glimt av vad som komma skall.



Jag brukar vara allergisk mot prydnadssaker i vanliga fall. Men de här katterna och sköldpaddorna är som små praliner. Vansinnigt söta! En liten svart sköldpadda med vita prickar har snart en hedersplats inne på vår nya fräscha toalett. Kommer att bli så fint!

Min helg kantas av fotbollscup, lite renoveringsstädning och besök av en fin vän som jag inte träffat på länge. Kanske att det blir ett litet loppisbesök också...

Ha en fin helg!

Foto: Johanna Alvemo

 


Kommentarer
Postat av: gunilla

Dom var riktigt söta, här ska handlas både katt

och ringar när de bjuds ut till försäljning.

Kram på dig

2011-02-26 @ 10:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0