Liten guldkant på söndagen

Jag tycker att det känns riktigt lyxigt med efterrätt på söndagar. Det blir liksom pricken över i, kronan på verket, det lilla extra... ja helt enkelt en liten guldkant på middagen. Jag har ett recept som jag tänkte dela med mig av. Först tänkte jag behålla det för mig själv och låta det bli min specialité men jag kom fram till att jag inte borde vara så snål för den är himla god!
  



- GER CA 20 BITAR -

3 ägg
140 g flytande margarin
2 dl socker
1 dl vetemjöl
1 dl kakaopulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
ca 20 bitar AFTER EIGHT (Kan innehålla spår av mjölprotein och då vågar jag äta det!)
florsocker

Blanda vetemjöl, akao, och salt tills det är klumpfritt. Vispa ägg, vaniljsocker och socker på högsta fart i ett par minuter. Sänk hastigheten och tillsätt margarin och mjölblandningen. Vispa tills det blir en klumpfri smet. Slå upp smeten i en smord form, ca 20 x 20 cm. Grädda kakan i ugn, 170 grader i 20 minuter. Ta ut kakan och låt den svalna några minuter, lägg sedan på AFTER EIGHT i ett jämn lager. Kyl kakan och pudra på florsocker när det är dags att servera.

Det här kan man ju göra om man vill göra det extra festligt annars kan man ta en extra god chokladbit eller så efter maten. Idag ska vi göra Gino för det är vad kylskåpet bjuder på för dagen.

Foto: Johanna Alvemo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0