Svammel

Sitter här med min tekopp vid datorn och funderar på lite av varje. Huset har dånat hela dagen av snickarnas ihärdiga hamrande och sågande. - Det drar lite överallt, flinar de. Fast det gör det ju i så här gamla hus. Igår rymde jag och liten hem till mormor och morfar. Vattnet var avstängt, elementen tömda på sin värme och vinden drog genom den öppna ytterdörren. I min blåögda renoveringstanke fick jag för mig att det bara skulle bytas några rör och spikas lite gipsskivor. That´s it! Med min erfarenhet borde jag dock veta att så är det inte i verkligheten. Men det går framåt med stormsteg, borta är allt snuskigt - stackars snickare! Fast de är väl vana. Jag ser fram emot att köpa inredning nästa vecka. Nog renoveringsbabblat...

I helgen kommer "hela tjocka släkten" på Isabellas dop. Vi har bokat bord på Kolbodagården vilket känns extremt lyxigt. Självklart borde jag bjuda på fin lunch i vårt välstädade hem... precis som jag gjort de andra gångerna och precis som alla andra gör. En del av mig tycker att det känns riktigt bra och den andra delen hoppas att maten är god, att dukningen känns festlig... Ja det var ju det här med att släppa kontrollen. Inte lätt!

Här är dopklänningen Isabella ska ha. En väninna till min mamma sydde den när Adam skulle döpas för tio år sedan. Förhoppningsvis kommer många bebisar i vår släkt få glädje av den.
 
   



Tror jag skulle kunna sitta här och svamla länge men nu är klockan 23.30 och jag ska gå och skölja ur toningen i mitt hår. Godnatt godnatt!

Foto: Johanna Alvemo 


Kommentarer
Postat av: erica

jag tycker verkligen om att läsa din blogg!! hoppas ni mår bra. ni verkar ha det bra. saknar dig, många kramar

2011-01-29 @ 22:13:04
Postat av: Johanna

Vad glad jag blir! Jag saknar dig också. Vi måste träffas snart. Kram på dig!

2011-02-02 @ 21:27:40
URL: http://finafynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0