Jag är en hamster

Liten har blivit större. Och när bebisen blir större blir kläderna för små. Ångest! Vårt hus tillåter inte att allt sparas. Det får helt enkelt inte plats. Men hur ska jag kunna göra mig av med något? Jag vill behålla allt.




Jag såg ett "Rensaochslängprogram" häromdagen och där hade programledaren en förklaring till allt hamstrande.
- Du är rädd att glömma om du gör dig av med sakerna. Du är rädd för att inte längre minnas om sakerna inte finns.
Hon föreslog därför att man skulle fotografera allt innan man gjorde sig av med det. Men då känner man ju inte doften och mjukheten. Då går det ju inte att lägga kinden mot och känna den underbara doften av bebis. Så visst har hon rätt! Jag är rädd att glömma!

Jag vill ha en stor vind.

Jag klarar inte detta!

Foto: Johanna Alvemo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0