Jag kunde!

- Men du är ju ingen riktig frisör! protesterade min flicka med oro i rösten.
- Inte kan det väl vara så svårt att toppa ett hår. Om jag klipper så sparar vi trehundra kronor. Och blir det alltför hemskt så åker vi på drop in imorgon, försökte jag lugna min flicka med.

Sagt och gjort. Tripp trapp stolen ställdes framför teven som laddades med Bambi på hal is. Så här efteråt kan jag ju erkänna att mitt senaste och enda klipp på lillebrorsan inte blev så bra. Men det är ju tjugo år sedan... Med vassaste sysaxen, blomsprutan, bästa kammen och min frisör Mia´s manéer i bakhuvudet satte jag igång. Fyrtiofem minuter och fem centimeter senare konstaterade jag att jag faktiskt kunde.
- Mamma, jag trodde att jag skulle bli flintskallig innan men det ser ju ut som om jag klippt mig hos frisören och gratis också!

Ett bra betyg från en åttaårig flicka som kan stå i evigheter framför spegeln på morgonen när tre andra står och trampar utanför toalettdörren.

Känner mig lite mallig just nu!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Det har du allt rätt att vara. Bra gjort.

2011-04-03 @ 14:32:29
Postat av: Marie

Fick just höra att när min syster klipper sina barn får de 50 kronor. Det blir ju ändå billigare än att gå till frisören säger hon. Barnen vet att om de sitter stilla får de pengar.

2011-04-06 @ 18:40:09
Postat av: Skogstroller

FRUKTANSVÄRT att värdera ALT i pengar !!!
Va får barnen för inställning till livet å framförallt PENGAR !!
Bortskämda å odrägliga blir dom oxså !!
Gör Ja de får ja pengar ,gör ja det blir det pengar

2014-06-24 @ 08:16:03
Postat av: Skogstroller

FRUKTANSVÄRT att värdera ALT i pengar !!!
Va får barnen för inställning till livet å framförallt PENGAR !!
Bortskämda å odrägliga blir dom oxså !!
Gör Ja de får ja pengar ,gör ja det blir det pengar

2014-06-24 @ 08:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0