Trädgårdsfix

 



Förra året märkte vi att vår odling i pallkragarna är lite liten. Vi behöver fler. Det är faktiskt bra att odla i pallkragar. Jag rekommenderar det starkt. Det blir inte så mycket ogräs och perfekt arbetshöjd med två kragar på varandra. Gissa om jag blev glad när jag nu i veckan hittade en annons på blocket. Den större varianten för nittio kronor. Det går inte ens att bygga egna för det priset. Ett samtal senare bokades släpvagn och jord och kragar hämtades. Så nu har jag snart fem och en halv rektanglar att odla i. Jag tänker mig örter, rabarber, prydnadspumpa, potatis, rödbetor, morötter och rädisor.


Visst skulle det vara fint med singel, plattor, spalje... men det får bli ett senare projekt. Nu är jag överlycklig för mina lådor! Som jag tack vare det formidabla priset hade råd med trots byte av bajsrör. Läs här.

Så här långt har bygget av glasverandan kommit:




Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: gunilla

Vad duktig du är. Jag har bara kommit så långt som lite blommor i trädgården och då menar jag lite, jo en tomatplanta har jag köpt, hoppas mycket på den. Har planer, men det kanske blir nästa år. kram på dig och de dina

2011-05-19 @ 09:55:34
Postat av: erica

åhhh vad jag blir avundsjuk!!! får jag komma ner på lite fika en dag om jag tar med mig fikabröd? kram

2011-05-20 @ 16:58:51
Postat av: Johanna

Gunilla: jag tror att du kommer att få många goda tomater på din planta!



Erica: du är alltid välkommen!!! Även utan fikabröd ;)



Kramar på Er!

2011-05-20 @ 22:47:23
URL: http://finafynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0