En doft av liljekonvalj

I ett hörn av vår trädgård ligger skogen. Brukar vi säga. Där under björkarna klipper vi inte gräset. Där växer vitsippor, gullvivor, skilla... och just nu liljekonvaljer. Tusentals. Eller ja, många iallafall. Idag plockade jag en bukett medan Liten sov i vagnen. En underbar doft som fyller hela köket!



Sandberg tyg och tapeter har kommit med en ny tapet som heter just Liljekonvalj. Jag tror att den kommer att bli jättefin inne på vår glasveranda. Tanken med verandan är att det måste se ut som om den har varit där sedan 1910 när huset byggdes. Fasan är en påhängd fyrkantig låda med två fönster och en dörr! Höga golvsocklar, lite djupare fönstersmygar och blommiga tapeter känns som gjutet. Nu är jag på jakt efter en gammal pardörr att ha mellan vardagsrummet och verandan. Verkar bli svårt så tips mottages tacksamt!
  


Foto: Johanna - finafynd.com

Kollage med bilder från Sandberg
 


Kommentarer
Postat av: emma

Guuu Så söööt Vill ha.....!!

Johanna Tänk på att liljekonvalljvattnet är DÖDLIGT GIFTIGT!!!!!! Tänker på "Liten" dom har ju låånga armar å alt ska ju smakas på i den åldern (men det kanske du viste redan)?

Kram på dej

Emma

2011-05-26 @ 22:48:39
Postat av: Johanna

Visst är den söt Emma! Man kan riktigt känna doften bara av att titta på tapeten. Jag visste att liljekonvaljer är giftiga men inte att de var så giftiga! Tack snälla för varningen!

2011-05-28 @ 22:10:13
URL: http://finafynd.blogg.se/
Postat av: gunilla

Säger samma gud vad söt, tänk försommar hela året. Jag älskar liljekonvaljer, vackra och doftar ljuvligt.

2011-05-30 @ 14:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0