Färgsprakande samling





Idag gjorde vi ett besök på Kalmar Läns Museum. Där finns just nu bland andra en utställning som heter BARA PLAST - färg, form och funktion i retrosamling. En samling välkända bruks­föremål från år 1950-75, allt från durkslag och äggkoppar i färgglada färger till tv-apparater och femtiotals kök. Personligen gillar jag nog allra mest femtiotalsdesign. Ett formspråk som man bara kan bli glad av. Tycker jag.


 

Mitt i all denna härlighet står min soffa. Eller ja, min och min. Rättare sagt en likadan soffa som står hemma hos svärmor och som jag ska få. Visst är den underbar?! Den har ännu ingen självklar plats i vårt hem men det ska jag nog klura ut en. Jag hade, min vana trogen, tänkt måla den vit men nu är jag inte längre säker. Den gör sig väldigt bra trären.

På muséets fjärde våning finns också ett härligt gammeldags café och det kan jag varmt rekommendera! Tips: även om du inte har möjlighet att gå på muséet utan "bara" ska ta en fika så går det jättebra. Man behöver inte lösa inträde.

Onsdagen den 9:e november är det invigning av Legoseum - en utställning av kreativa legobyggen som fritidshemmen på kommunens skolor bidragit med.


Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: Farmor

Visst är den fin min gamla soffa. Jag skulle kanske ställa den i mitt kök. Nej jag skojade bara, den är din.

2011-10-27 @ 23:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0