Lille Skutt å ja´

 




-Vänta, jag provhoppar! Klick!
- Va? Tog du?! hojtar jag besvärat.

Det här med att vara med på bild är inte riktigt min grej. Jag gillar att vara bakom kameran men jag har tänkt att jag ska visa mer "av mig själv". Det blir liksom lite mer personligt då.

Fredric skulle ta en bild på mig när jag är i luften. Hade jag tänkt. Nu är ju inte vår kamera den bästa så då får man vara beredd på avtryckaren fem sekunder innan. Det här var den enda bilden (av säkert femton stycken) där jag är i luften.

Min tanke med bilden är iallafall: måste man ha Converse? Hur är man annars? Om man inte har det. Fattig? Töntig? Ett par Converse kostar cirka 700 kr. Om tre familjemedlemmar, varav två personers fötter fortfarande växer med raketfart, köper varsitt par blir kostnaden 2100 kr. Mina nya röda skor kostade 99.50 kr på Skokällarn. 2100 - 300 = 1800. För 1800 kr får jag: 18 biobiljetter, 30 pizzor, 120 marabou-chokladkakor 200g... Nu påstår min praktiska sambo att jag inte fått 1800 kr utan att jag sparat 1800 kr. Men ni förstår vad jag menar!

Jag kan bli så trött på all märkesfixering som råder i skolorna. Mobiltelefoner hit. Ipad dit. -Är det riktiga? Converse alltså, undrade en åttaårig flicka när jag skulle hämta mina barn på skolan. -Nä, sådana vill inte jag ha, svarade jag och kände mig jättefin i mina nya röda skor och med vetskapen att jag "fått" ett tusen åtta hundra kronor att göra roliga saker för.

Foto: Fredric  

 


Kommentarer
Postat av: tina

Johanna, jag håller helt med dig! Denna hysteri gällande märken hit & märken dit...Dina skor är jättesnygga, Me Like Röda Shoes =)

2011-09-12 @ 13:43:31
Postat av: Farmor

Farmor tycker ochså att det är löjligt med denna

märkeshysteri. Kram.

2011-09-12 @ 21:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0