Dansk färg och gröt med hallon och blåbär

Det är inte ofta jag skriver just nu. Jag vet. Förlåt! Ha tålamod med mig. Tiden vill inte räcka till för allt jag vill göra just nu.

Ikväll har jag målat hyllan jag "stulit" från Fredric. Ni vet femtiotalshyllan som jag skrev om tidigare. Först hade jag inte tänkt måla den. Bara ta fram orginalfärgen som är typ vit, men så bestämde jag mig för att måla den iallafall och då med min favorit: Flüggers råvita oljefärg. Jag har också oljat ett gammalt skrivbord i ek som ska få i uppgift att vara butikens disk. Egentligen tänkte jag gå ut och dra några tusen spikar också men nä... jag struntar i det ikväll.

Tänkte tipsa er om något också eller rättare sagt påminna er om ni glömt. Mannagrynsgröten. Liten och jag äter det till frukost nästan varje morgon. Mmm! Jag hade inte ätit det på mycket länge och det var ju synd.




Nu ska jag gå och lägga mig och läsa Svikaren av Katarina Wennstam och imorgon är det fredag!

Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0