Hej på er!

Jag hoppas Ni alla har haft en riktigt fin sommar! Vädret till trots. Fast egentligen har vi ju haft en urtypisk svensk sommar. Min sommar har haft många färger på sin palett. Ledighet har kantats med jobb. Arbetet med min butik i boden är verkligen superroligt! Jag önskar att jag skulle kunna jobba med den på heltid men... som boden är nu blir det väldans kallt i vinter och även om den skulle vara isolerad så ligger Kolboda ganska isolerat vintertid. Skulle jag hyra en fin liten lokal inne i stan så hamnar man i ett helt annat läge med hyra och allt. Hur som helst så kommer jag iallafall ha öppet lite då och då under hösten. Öppettider kommer så småningom här och på finafynd.com.

Liten har börjat på dagis nu. Varma, snälla och omhändertagande människor finns där för Bella när jag jobbar i det stora blåa huset (läs IKEA). Sommaren har även kantats av morgontidningar som jag dagligen kört ut här i närheten och det kommer jag göra ytterligare några veckor. Ett arbete som kräver mer än man kan tro. Arbetsdagen startar alltid 02.10 och slutar 06.30. Bra om man inte har dagis ännu. Mindre bra för sömnen...  

Söndagens Loppis i Kolboda var verkligen lyckad! Sol, värme och massor av folk! Blir med all säkerhet en favorit i repris nästa sommar.

Jag hade tänkt skriva om sommaren. Visa lite bilder och så. Men det får bli vid ett senare tillfälle. Nu vet ni vad som sker just nu.

På återseende!

Just det! Tänkte inredningstipsa också. Några gamla mandelmusselformar blir perfekta för värmeljusen. Simsalabim!



Foto: Johanna Alvemo - finafynd.com


Kommentarer
Postat av: Emma

Ett annat inrednings tips du kan göra med gammla madelformar:Ta gammala ljus å hacka sönder det i mindre bitar lägg hacket i formen/arna sätt formarna(tippar att du gör fler) på en plåt in i ugnen 225grd tills stearinet har smält,du får har rätt mycket hack efter som formarna ska va fylda ända upp med massa.

Till Jul tar du å hackar sönder ett röt ljus

Sen tar du vekgarn å klipper i lämpliga längder å sticker ned veken i den smälta massan,det måste gå fort ljusmassan stelnar fort.

Kan lova dej att det kan bli en poppulär present å inredningsdetalj till jul.

2012-08-21 @ 23:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0