finafynd har hittat fynd!

I söndags var jag och mamma på auktion i krokarna. Utan man och barn. En ganska märklig känsla. Och bra. Åka hemifrån och lämna vardagsgöranden. Dessa tillfällen har inte varit många det senaste året får jag nog erkänna. Inte så att mannen har något emot att ta hand om hem och barn. Absolut inte! Tvärtom! Man behöver göra något för sig själv någongång ibland. Fast om jag åker utan Liten känns det som om jag glömt något. -Vart tog hon vägen nu? -Var är vagnen? -Jag kan lägga det under vagnen. Nä, just det.

Jag lyckades göra några fynd. Minsann. Ett par kandelabrar i tenn. Helt ljuvliga! Dessa dyker upp i butiken vart det lider.
 



Vi har länge behövt dricksglas. Ett efter ett har gått sönder. Kvar har bara funnits udda i en salig stilblandning. Nu ropade jag in tolv vackra glas med handgraverade stjärnor på. Två middagar senare gick ett sönder. Kvar finns nu bara elva. *snyft*
 


Vi slank in på en loppis också och med mig fick två ljusstakar följa med. Är det Arthur Percy tro? Har jag gjort ett fynd? Någon som vet?




Foto: Johanna - finafynd.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0