Söndagkväll

Sitter här på kvällskvisten och filosoferar lite. Eller ja, filosoferar, snarare funderar. Hemmet har nyligen förärats med trådlöst nätverk så nu kan jag sitta vid teven och datorn samtidigt. Lite svårt att hänga med i filmen bara. Möjligen min manliga sida. Ni vet det där med att göra två saker samtidigt.

Helgen gick fort, som vanligt. Jag har varit i boden så mycket jag bara kunnat. Jag förstår inte hur man kan komma på tanken att tapetsera balkarna i taket på ett 1800-tals hus. Det tog mig en dag att få bort allt från en balk. Det finns tre. Varmt vatten, skrapa försiktigt, mer varmt vatten, skrapa... Mitt tålamod frestas ordentligt kan jag säga. Och det värsta är att det måste bort. Tack och lov tog min snälla sambo över en stund nu i ikväll! Jag vill ju börja med det roliga. Måla, möblera och piffa. Den öppna spisen har också fått sig en omgång. Allt löst måste bort innan jag kan putsa om och måla. Munskyddet var helt svart på insidan! Det är jättemycket kvar att göra och dagarna bara rinner iväg. Jag skulle gärna vara klar för öppning redan nu men jag får sikta på midsommar. Mamma, jag och Liten var på loppisrunda i fredags. Vi var på riktigt fina loppisar som jag aldrig varit på tidigare. Vad som fyndades kan jag visa er en annan dag.

Jag hoppas ni haft en härlig helg. Imorgon börjar en ny spännande vecka! Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund innan jag släcker lampan. Dödergök av Katarina Wennstam. Jag struntar i den här dåliga filmen (The Ghost writer). Godnatt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0