En kopp jul

 
 
 
 
Julen närmar sig med stormsteg. Om snart en månad är det julafton. Julafton! Tänk vad mycket som ska hända innan dess. Första advent med alla vackra stjärnor och ljus i fönstrena. Första lussebullen. Barnens luciatåg. Julklappar, julgodis, julegran.... I år tänker jag inte bli stressad. Banne mig! En och annan julklapp har jag redan handlat. Allt för att slippa panikhandla tillsammans med halva världen några dagar innan jul. Rött känns inte helt bra men julen behöver inte vara röd. Det pynt jag vill ha framme tänker jag ta fram vid första advent och sen ska det bort i mellandagarna. Då är det bättre att njuta dagarna innan jul. In med det nya året och ut med det gamla. In med tulpanerna och ut med tomtarna.
 
Jag vill ha lite julkänsla i butiken just nu. Vita hyacinter i gamla blå/vita koppar. Vackert! Tycker jag.
 
Foto: Johanna Alvemo - finafynd.com

Kommentarer
Postat av: Tina

Riktigt fint tycker jag :) ha det gott!

2012-11-17 @ 14:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0