Kvällsstund

Varför skriver hon aldrig på bloggen längre? Och var är webbshopen? Jag vet att några av er trogna fina läsare tänker så. Och jag önskar att jag hade energin och glädjen. Den vill inte riktigt infinna sig. Den räcker bara till för butiken här på gården och mitt övriga liv.  
 
Först var sommaren och jag donade och grejade för att genomföra min dröm gårdsbutiken. Samtidigt körde jag morgontidningar sex dagar i veckan för att dryga ut föräldrapenningen. Min dröm blev sann och allt blev över förväntan. Sedan kom hösten och med den alla förändringar. Mina stora barn hoppade upp ett stadie. Vilket innebar att Alicia började mellanstadiet och Adam högstadiet och då på en annan skola. Liten började på dagis och jag i det stora blå huset igen. Hugedamig... för en person som tycker förändringar (särskilt gällande barnen) är lite jobbiga.
 
Där är jag nu. Allt har gått bra. Men under de två år som jag varit hemma med Liten hann vi komma in i en ljuvlig vardagslunk som är svår att lämna. Jag jobbar 75 % i det stora blå huset och har butiken öppen en lördag i månaden. Sommartid bor vi bra med en ström av sommargäster och turister omkring oss men vintertid händer inte mycket. Skaffar jag en lokal närmre stan får jag en hyra och med den en massa krav. Men tänk vad underbart att få ägna den "arbetande" tiden åt just precis det man vill göra... och kunna försörja sin familj.
 
Jag tänker ofta att det här ska jag berätta om på bloggen. Som till exempel att jag efter många års uppehåll har börjat rida igen. På ridskola. Och det är alldeles underbart roligt! Liten fyllde två år häromdagen och vi hade släktkalas. Vår fina glasveranda blev färdig för en vecka sedan. Så numera sover vi ett rum med sju fönster. Projekt är ett ord jag gillar så självklart har jag projekt på gång. Jag ska bygga en egen sänggavel. Jag vet hur den ska se ut men konstruktionen är inte klar ännu. Jag målar små bord till butiken. Jag ska sy ett lapptäcke till Liten. Men schhh... det ska bli en julklapp. Vårt gamla sovrum är nu tomt och ska göras om till Alicia. Adams sovrum ska gå från Nalle Puh till tonårsrum och Liten ska få eget rum. Ojojoj... kanske ni tänker. Men för mig blir livet tråkigt utan projekt. Tricket är att bara göra en sak i taget och slutföra det man påbörjat innan man börjar på nästa. Visst låter det enkelt...
 
När det gäller webbshopen så håller jag på att klurar på en lite enklare variant. Det gäller att synkronisera gårdsbutiken med webben annars kan det lätt bli tokigt. Vad lycklig jag är att jag lever ihop med en systemvetare som är webbansvarig både hos mig och ett annat betydligt större företag! Så snart så...
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är jag ledig och ska vara med Alicia i stallet för hon har ridlektion och sen ska vi köra tomma färgburkar och annat skräp till tippen.
 
Godnatt och på återseende snart!
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det är så roligt att läsa det du skriver men det håller inte att sitta uppe halva natten. Tänk på hälsan. Kram.

2012-10-28 @ 18:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0